a |
Matematik, fen ve mühendislik bilgisini bilgisayar mühendisliği alanına uygulama becerisi |
|
a1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini edinme |
|
|
PC.a1 |
matematik ile ilgili soruları cevaplar |
|
|
PC.a2 |
fen ve mühendislik ile ilgili soruları cevaplar |
|
a2 |
Matematik bilgisini uygulama |
|
|
PC.a3 |
bilgisayar mühendisliği problemlerine analitik ve sayısal çözümler bulmak için matematik ilkelerini kullanır |
|
|
PC.a4 |
verilen bir problem için uygun matematiksel metodları/yaklaşımları seçer |
|
a3 |
Fen ve mühendislik bilgisini uygulama |
|
|
PC.a5 |
bilgisayar mühendisliği problemlerini modellemek ve çözmek için fen ve mühendislik ilkelerini uygular |
b |
Deneyleri tasarlama ve yürütmenin yanı sıra deney verilerini yorumlama becerisi |
|
b1 |
Deneyleri tasarlama |
|
|
PC.b1 |
değişkenleri, uygun ekipmanları, test aparatlarını, modeli vb. seçer |
|
|
PC.b2 |
çıktının veya alternatifin değerlendirileceği etkin ölçüm yöntemini seçer |
|
b2 |
Deneyleri yürütme |
|
|
PC.b3 |
veri toplamak için uygun ölçüm tekniklerini seçer |
|
|
PC.b4 |
deneyin tekrar edilmesi ihtimalinden dolayı deney prosedürleri belgelendirir. |
|
b3 |
Veriyi analiz etme |
|
|
PC.b5 |
veriyi analiz etmek için uygun araçları (istatistiksel veya grafiksel gibi) seçer ve kullanır. |
|
b4 |
Veriyi yorumlama |
|
|
PC.b6 |
sonuçları başlangıç hipotezine göre yorumlar. |
c |
Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar içinde istenen ihtiyaçları karşılamak için bir sistem, bileşen veya süreç tasarlama becerisi
|
|
c1 |
Belirtilen gereksinimleri tanımlama ve fonksiyonel gereklilikler ve sınırlamaları belirleme |
|
|
PC.c1 |
problemin kapsamını tanımlar ve ihtiyaçlara göre gereklilikleri belirler |
|
|
PC.c2 |
kısıtları ve gereksinimleri karşılayan uygun yöntemleri seçer |
|
c2 |
Tasarım geliştirme |
|
|
PC.c3 |
uygun tasarım yöntemlerini uygular |
|
|
PC.c4 |
yazılım sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar |
|
|
PC.c5 |
donanım sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar
|
|
|
PC.c6 |
tüm tasarımı uygun araçlarla gösterir |
|
c3 |
Tasarımın uygulanması |
|
|
PC.c7 |
tasarıma dayananan bir çözüm/prototip geliştirir |
|
c4 |
Geliştirilen çözümün test edilmesi ve onaylanması |
|
|
PC.c8 |
test senaryolarını ve stratejileri tanımlar |
|
|
PC.c9 |
hataları ayıklar ve tespit edilen hataları düzeltir |
d |
Mevcut bir yapı veya sistemi eleştirel bir tavırla gözlemleyebilme ve inceleyebilme, nihayetinde bu yapıyı düzeltebilme veya geliştirebilme yeteneği |
|
|
PC.d1 |
işlevselliğini analiz etmek için mevcut bir donanım/yazılım sistemini gözlemler |
|
|
PC.d2 |
farklı olası durumları kapsayan iyi seçilmiş girdilerin verildiği durumlarda çıktıyı analiz eder |
|
|
PC.d3 |
sistemin kusurlarını bulur ve düzeltir |
|
|
PC.d4 |
sistemi gereksinimler doğrultusunda geliştirir |
e |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme yeteneği |
|
|
PC.e1 |
uzun vadeli bir grup veya çok disiplinli proje takımında takım üyesi olarak etkin bir şekilde yer alır. |
|
|
PC.e2 |
takım içinde sorumluluklar alır ve bu sorumlulukları yerine getirir. |
|
|
PC.e3 |
fikirlerin geliştirilmesine katkıda bulunur |
|
|
PC.e4 |
başkalarından gelen gözden geçirme veya geliştirme geri bildirimlerini dikkate alır |
f |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
|
PC.f1 |
bir bilgisayar mühendisliği problemini tanımlar |
|
|
PC.f2 |
bir bilgisayar mühendisliği probleminin bileşenlerini biçimsel olarak tanımlar |
|
|
PC.f3 |
bir bilgisayar mühendisliği problemi için çözüm geliştirir |
g |
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı |
|
|
PC.g1 |
mesleki mühendislik pratiğine rehberlik eden etik kurallarının farkındadır
|
|
|
PC.g2 |
bir kararla ilgili etik konuları belirler ve tanımlar |
|
|
PC.g3 |
uygulamadaki bir durumu mesleki etik kurallarını ve gerçekleri kullanarak değerlendirir ve yargılar |
h |
Etkili iletişim kurabilme becerisi |
|
h1 |
Bilgi, kavram ve fikirleri yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek |
|
|
PC.h1 |
uygun bir format ve dilbilgisi kullanarak belge hazırlar ve alıntılar da dahil olmak üzere disipline özgü kuralları kullanır.
|
|
h2 |
Bilgi, kavram ve fikirleri sözlü olarak etkili bir şekilde iletmek
|
|
|
PC.h2 |
iyi organize edilmiş mantıklı bir sözlü sunumu planlar, hazırlar ve sunar; plans, prepares, and delivers a well-organized, logical oral presentation; soru sorulduğunda cevaplar |
|
h3 |
Bilgi, kavram ve fikirleri grafiklerle iletmek |
|
|
PC.h3 |
yazılı ve sözlü sunumlarda profesyonel grafikler kullanır |
i |
Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkisini kavrayabilmek için gerekli olan geniş kapsamlı eğitime sahip olma |
|
|
PC.i1 |
bir mühendislik çözümünün sahip olabileceği çeşitli etkileri listeler |
|
|
PC.i2 |
toplum, kültür ve küresel toplum da dahil olmak üzere toplumsal bir bağlamın anlaşılması ile ilgili anahtar terimleri tanımlar
|
|
|
PC.i3 |
küresel bir problemin mühendislik yönlerini tanır |
j |
Yaşam boyunca öğrenmeye olan ihtiyacın farkında olabilme, öğrenmeye bağlı kalabilme yeteneği |
|
j1 |
Öğrenilmesi gerekilenler konusunda farkındalık gösterme |
|
|
PC.j1 |
gerçek bir projede neyin öğrenilmes gerektiğini belirler |
|
j2 |
Yaşam boyunca öğrenmeye bağlı kalabilme yeteneği |
|
|
PC.j2 |
öğrenme planını gerçek bir araştırma projesine ve/veya bağımsız öğrenme fırsatına uygular |
|
|
PC.j3 |
seminerlere ve eğitim faaliyetlerine katılır |
k |
Güncel konular hakkında bilgi sahibi olma |
|
|
PC.k1 |
mühendislik problemlerini potansiyel çevresel etki sorunları ile tanımlar |
|
|
PC.k2 |
başlıca sosyo-ekonomik konuları listeler ve tanımlar |
|
|
PC.k3 |
ulusal veya uluslararası düzeydeki başlıca politik konuları listeler ve tanımlar |
l |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, marifetleri ve modern mühendislik araçlarını kullanabilme becerisi |
|
|
PC.l1 |
bir mühendislik sisteminin performansını izlemek ve/veya bir mühendislik tasarımı oluşturmak için mühendislik tekniklerini, marifetlerini ve araçları kullanır |
|
|
PC.l2 |
karar vermek için gerekli olan bilgileri edinebilmek için mühendislik tekniklerini, marifetlerini ve araçları kullanır |
|
|
PC.l3 |
belirli bir mühendislik görevi için uygun teknikleri ve araçları seçer |
m |
Değişen koşullara uyum sağlama yeteneği |
|
|
PC.m1 |
yeni araçlara ve yaklaşımlara uyum sağlar |
|
|
PC.m2 |
bir çalışma grubunda farklı roller üstlenir. |
|
|
PC.m3 |
gelişmekte olan alanların farkında olur ve onlara uyum sağlar |